söndag 13 mars 2011

En underbar fredag!

Jag ligger just nu i soffan och har blivit servad av min käraste med en jätte god pistage glass. MUMS!
Det  är söndag kväll och jag har kommit lite efter med bloggen känns det som. Men det har varit så mycket. Skriver lite i efterhand vad som hänt i helgen för det det har varit otroligt skönt att bara vara ledig.  
Fredagen blev en underbar dag. 
Linus ringde för att väcka mig på förmiddagen så jag inte skulle för sova mig. Jag skulle ju med bussen till Skara. Jag äter mjölk och flingor, rostat bröd och dricker lite kaffe för att starta mitt uppvaknande. Frukost är det absolut bästa målet på hela dagen. Jag älskar att äta frukost. Gärna Linus goda ägg röra med bacon, lite melon, yoghurt, juice och kaffe. Åh, vad dom morgnarna är härliga. 
Sen snabbt göra mig i ordning tills han kommer och hämtar mig. Linus är lite stressig för han leder utbildning hela veckan på brandstationen och måste snabbt tillbaka. 
Väl på resecenter så råkar jag på Casper en jätte duktig gitarrist som går sista året på Music & Production där jag är mamma ledig från min sång pedagog tjänst. Vi pratade en stund i väntan på bussen. Han finslipar sitt projekt arbete som skulle lämnas in.
Det ringer i hans telefon och han säger till mig att det var Caroline som undrade om han ville ha skjuts till skolan. Hon hade bil. Caroline som är en av mina talangfulla elever på skolan och är även Stellans dotter. Stellan som spelar i Drifters alltså. 
Jag ringer på studs och frågar om det finns en plats till. Å´det gör det. Härligt med sällskap. Simon som är basist i samma klass som Caroline och Casper blir också upphämtad, sen bär det av mot Skara. 
Vi pratar och skrattar och dom verkar ha sådan fin vänskap hela gänget. Sånt är härligt att se....
Caroline är så snäll så hon kör mig ända till dörren till Bröderna Larsson där vi köpt bilen. 
Sen drar dom vidare till skolan och jag går in bil butiken och blir väl omhändertagen av säljaren Bengt-Olof Carlsson. 
Han gör affären eftersom Marcus som vi skrev pappren med när vi bestämt oss för Saaben var på skid semester. 
Det visade sig när vi satt inne på kontoret och gick igenom köpet att Bengt- Olov kände till Drifters mycket väl.  Han var bl.a skolkompis med Leif Svensson som spelade bas i bandet från 1968 till 2004. Så vi pratade många roliga minnen och historier som Leif och han varit med om. Kul alltså!
När allt var klart backade han ut den fina bilen. Linus och min första bil tillsammans, vår familjebil. 
Bengt-Olov lämnar över bilen!
Vi skakade hand och kramades och jag tackade för bra service och dit åker jag gärna igen för att köpa bil. Jag rekommenderar varmt Bröderna Larsson i Skara. Nu behöver vi verkligen inte vara oroliga för att inte ta oss in till BB. För nu har vi ju både Saaben och "Paddan" hemma. Skönt....... 
Åker nöjt mot Lidköping för att möta Linus över en lunch. 
Han var inte riktigt klar än så jag tänkte jag kunde hinna in på Baby Proffsen för en snabb sväng. Men väl på parkeringen orkade jag inte. Så jag satt där och lyssnade på radion för en stund. 
Då kommer ju Ingvar och Mona förbi. Jag vinkar till och dom upptäcker mig och stannar. De är föräldrar till Camilla som är min goa vän. Vi brukar umgås alla under goa middagar eller för en fika stund. Ingvar har även hjälpt mig mycket i huset. Han är guld värd. Ja naturligtvis Mona med. Vilka fina vänner jag har. 
Vi kramas om och säger att vi måste ses snart. Det är ju lite roligt för just i kväll ska vi på middag hos familjen Asplund. Camilla, Niklas och killarna har bjudit hem oss.
Jag möter Linus på Räddningstjänsten och han ser glad ut över att vi fick hem bilen.   
Lunchen är god för det är min favorit. Spröd bakad fisk, mos och remolad sås. 
Jag åkte hem och Linus jobbar klart. 
Jag latar mig för en stund och när min älskling kommer hem så vilar vi lite tillsammans innan vi gör oss i ordning inför middagen. 
Med en tulpanbukett och en hel kasse med skvallertidningar åker vi iväg till Tolsjö där dom bor. Camilla får alla mina skvallertidningar jag köper ute på turné. 
Ställer ett glas på KULAN och det står kvar!
Vilken helkväll det blev. Mysigt och jag blev så propp mätt efter de 3 rätterna. Nu har vi blivit bortskämda av våra fina vänner 2 kvällar i rad. Härligt att äntligen kunna få ihop lite tid till sina nära och kära. Normalt är jag ju ute och spelar under helgerna så jag är inte så bra på att ha så mycket tid över. Men dom vet ju läget och har köpt det. Det är riktiga vänner det! 
Tack för god mat och trevligt sällskap......


2 kommentarer:

  1. För att du ska orka måste du låta andra ta hand om dig och skämma bort dig.

    SvaraRadera
  2. En pigg och glad liten ljusstråle med ett hjärta av guld - det är vad som kommer till er <3
    Kram och Lycka till er alla tre <3

    SvaraRadera