måndag 21 mars 2011

Fredagsmys med Linus!

Det var sista gången vi träffades i fredags med föräldrar gruppen innan våra förlossningar. Sen blir det ju möten med Anna-Klara och alla bebisar . Det ska bli kul att träffa alla igen och se de små liven som jag hittills bara fått lära känna i form av stora magar!
Det var dax att möta psykologen och vi fick prata ut i gruppen om sånt som skrämde oss, eller om det som  är positivt både inför förlossning och livet efter.
Så nu har jag bara 2 kontroller kvar med min barnmorska Kerstin och sen även några fler behandlingar för fog lossningen.
Innan föräldrar gruppen började skulle jag lämna urin prov för odling på labbet. Jag hade rör hemma och skulle kissa i det på morgonen.
Lättare sagt än gjort nu när man är så stor och smidig! Herre gud vilken syn det hade varit. Magen är ju inte direkt liten och det var ju rätt längesen som " lillstjärten" eller "snippan" som man så fint ska säga liksom försvann. Den har jag inte sett på flera månader.......
Sen tar ju magen plats också och armarna är ju inte direkt två meter långa, även om man skulle vilja ha det ibland.
Att få under röret och i blindo försöka pricka in strålen i hålet, är ju för 17 en bedrift värt att få pris för!
Jag lyckades tillslut nå målet och trots att det var riktigt besvärligt så vann jag ju matchen, små fnissig helt själv.
Samma smidighet upplever jag när man kommer ut från duschen och knappt kan torka sig torr. Men det är ju ända små potatis mot vad som komma skall. För nu är min längtan så intensiv och stark. Sen blir allt som nytt och ingenting sig likt.
Det kommer att bli en tuff uppgift att bli en bra mor. Jag vill ju så gärna bli som min egen mamma. Hon är och har varit så himla fin förebild genom mitt liv.  Hon är stark , modig, kärleksfull, rättvis, go , busig, påhittig, snäll, ungdomlig, ja allt. Hon är allt som jag vill vara.

Efter att vi sagt och önskat varandra LYCKA TILL i gruppen när vi skiljs åt, så åker vi och handlar inför helgen.
Det ska självklart vara FREDAGS MYS! YIIIPPPIIIEEYY....... fredags mys med Linus. Tjo ho!
Vi handlar bara massor av gott att laga till och njuta av.

Jag fick välja. Det blev potatis kroketter, kött och kantarell sås.



















Lite melon och gurka fick också plats både på tallriken och i magen så klart. Sen en jätte bytta med "smarrig" glass på det. Därefter hamnade vi i soffan, mätta och belåtna.




Det kommer att bli jobbigt att komma i form igen efter dessa 9 månader. Men det är det verkligen värt. Jag ska kämpa!

Mysigt med mycket ljus!
Vi tände massor av ljus och bara slappade, sappade på Tv:n  och vi kom in mitt i Let´s Dance. Vad himla bra dom var alla tre, Tina, Jessica och Frank. Åh , vilka underbara glittriga kläder och skor. En riktig dröm är det att få vara med i Let´s Dance.
Få lära sig att dansa på detta vis och ha kontroll på kroppen i alla rytmer och få dansa i dessa vackra klänningar. Vilken Lycka!
Jag ska hålla tummarna för att Jessica Andersson tar hem priset. Vi jobbade ju ihop på Familjens Julkalas i december och hon gav mig så mycket hopp och tips. Jag hade en riktig svacka i november och december. Var så disträ, glömsk, och kunde absolut inte lära in nå´t nytt i                
skallen. Glämde texter och ja, Gud vet allt.                                                                                      


Mitt självförtroende for direkt ner i golvet med en rejäl smäll. 
Men Jessica tröstade och berättade att hon var likadan när hon väntade Liam. Så jag känner att hon är värd vinnare för den fina person hon är. Ja, sen dansar hon naturligtvis jätte bra också. Det gör Frank med, och jag måste säga att jag blev riktigt förvånad. han hade verkligen fått in det där med höft rörelserna. Häftigt! Det var första gången jag såg Let´s Dance denna omgång.
Så det var riktigt kul. Efter  en helkväll framför tv:n så blev det säng dax.
Natti Natti!

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt fredagsmys du hade Erica. Förstår att allt känns spännande men ändå skrämmande för dig nu ju mer och mer det närmar sig förlossningen. Men lyssna på din kropp och barnmorskorna + att se till att Linus finns vid din sida hela tiden och lyssnar på dig hur du vill att han ska vara så löser sig allt vännen ska du se. Håller tummarna hårt för dig och ska bli kul och läsa fortsättningen vad som händer dig förstås och din familj. Läste att du skulle vara med i Så ska det låta i Juni,ska bli trevligt och se dig då i tvrutan igen..... Lycka till vännen. Kramizzzzz Patricia

    SvaraRadera
  2. Att komma iform är inga problem,du älskar ju livet. allt med glömska skratt gråt är fullt normalt. även tanken på att mammarollen klarar inte jag,lugn ni blir toppenföräldrar..tänk om man hade såna.......:):)kramizar Caroline

    SvaraRadera