onsdag 23 mars 2011

Måste tänka om och bli positiv igen!

Träffade Kerstin idag igen och alla prover ser bra ut och jag följer kurvan fint. Får utöka järn tabletterna till två om dagen bara. Nu är det inte bara magen som växer utan ena benet börjar bli lite elefant likt, men sånt går ju tillbaka sen framöver. I början av graviditeten kom en knöl under armen som har växt i takt med magen fast i mindre skala. Nu ömmar den ordentligt, men jag vågar inget säga eftersom jag klagar så mycket på fog lossningen. jag är van att bita ihop och har valt att göra det nu med. Det är ju ändå snart över, och vi får världens lycka! Då glömmer man det onda och vips är det bort trollat! Nej , från och med nu så lovar jag mig själv att tänka positivt bara. Hela tiden positivt!
Jag fick låna en CD för att lära sig avslappning och andningen ordentligt inför den stora dagen. Så nu har jag suttit hemma och andas.....ja det gör jag ju annars också...ler :) mer eller mindre i alla fall. Nej, skämt å´sido. Jag menar andnings tekniken under värkarna, och mellan värkarna som  vi helst ska använda för att förlossningen ska gå lättare. Är man väl förberedd blir allt enklare säger barnmorskorna. Så nu är det bara att hoppas att man kommer ihåg allt sen när det är dax. Eller så får jag en sån där trevlig Black out så man inte hajar nånting. Då får personalen väcka upp mig!
Nej nu ska jag sluta oroa mig för det här.
Snygga ben? Svar NEJ!
Knölen ömmar under armen. 













Allt kommer att gå bra och jag har ju alla er som stöttar. Linus finns vid min sida och personalen coachar mig under tiden. Så jag måste sluta tänka så negativt och komma igång. Peppa mig själv och jag måste tänka JAG VILL , JAG KAN och JAG SKA klara det här. 

Gjorde kyckling sallad tills Linus kom hem på lunch och det blev riktigt gott. Mysigt att han kommer hem till mig, Gizzla och katterna när han har lunch rast. Då behöver jag inte vänta så många timmar sen tills han kommer hem efter arbetsdagen.
Jag är ju så rast lös hela tiden , och det går ju inte att göra nånting heller eftersom fog lossningen är så opålitlig. Rätt var det är så slår det till och man ligger bara och gråter och tjuter rätt ut. Jaha, nu klagar jag igen! Har tydligen blivit en arg bigga på köpet...... eller kan det vara hormonerna som spelar mig ett spratt? Hoppas det sist nämnda.....
Så när Linus kom hem i eftermiddags och började pyssla lite med köket som vi försöker få klart, så satt jag och googla lite barnprylar och surfa runt bara.
Jag blir tokig av att bara sitta och vänta på att det ska hända. Jag VILL verkligen ha vårt barn. Snälla lilla vän kom ut! Vi längtar så mycket efter dig.

Linus ser på mig att jag behöver aktiveras så vi tog en biltur och åkte ut och åkte. Det tycker jag är mysigt, för det gjorde vi ofta i min familj hemma i Tierp. Mamma och pappa tog oss ofta ut, vi köpte glass och åkte runt och bara tittade på hus och annat roligt. Hel mysigt!
Så vi tog en runda med Saaben och Gizzla fick följa med, för hon gillar att åka bil. Vi lyxade till det ordentligt och åkte förbi pizzerian och köpte" hämt mat". Jag tog en kebab i bröd och Linus drog till med en pizza.
Så nu sitter vi i TV soffan mätta och goa och kollar in "Arga Snickaren" på 5:an.
Vi små pratar lite om att jag är så uttråkad hemma om vad jag kan göra åt det.
Det är ju egentligen inget problem, för det är ju bara längtan att få åka till BB som är så stor. Att vänta , vänta och inte kan släppa tanken att det måste ske NU!
Men Linus som alltid är så fantasifull och så "på hittig", som jag faktiskt är annars också. Men inte nu när man behöver komma på saker och ting så klart. Då kommer han på en toppen grej ju! Men vännen kan du inte baka och dona då?
Du gillar ju att baka, men gör det aldrig. Så åk i morgon och handla och baka av hela ditt hjärta.
Nu känner jag ett litet rus i kroppen och ska verkligen ladda i natt. För i morgon ska här bakas!

7 kommentarer:

  1. Baka är bra de brukar kuna seta igång alla. hoppas att allt kommer att gå bra.
    MVH från tierp Tina Gellerstedt

    SvaraRadera
  2. Knölen är nog en mjölkkörtel men du kanske ska visa den på BB sen :)
    Ja visst är det härligt med vårkänning, här i norduppland är det ju mkt snö än men det krymper för varje dag.
    Synd att du ska ha så ont, men släpp du ur dig det negativa ingen klandrar dig för detta.
    Håller tummar o tår för att bebben ska komma snart.

    SvaraRadera
  3. Vårtecken ser man lite överallt nu så som snödroppar,vintergäck och så barn som spelar kula i sandlådorna. Får hoppas att du bakar något gott vännen under dagen och att bebis kommer ut snart också,vet att jag också belv ganska rastlös sista månaden och dagarna innan förlossningen började närma sig,men Anna hon kom på beräknad dag ska erkännas så behövde ej gå över tiden som tur var och så föddes hon också ganska snabbt fast jag fick värkar kl:03:00 på Lördagsnatten och kl:12:13 föddes Anna. Håller tummarna hårt för dig Erica och Lycka till. kram Patricia

    SvaraRadera
  4. Hej Erika!
    Jag gör ett nytt försök att skicka lite tröst. Den sista väntan är verkligen jobbig. Lääääängtan är ju så stor och tiden går sakta. Sätt en deg och knåda bullar vetje. Det är bra för energiöverskottet.Lägg upp maskor på en virknål och virka en sjal eller en liten filt. Då går tiden snabbt. Sen är det bra om du ej springer för mycket ute i affärerna eller lyfter tungt. (ang foglossningen). Titta ut på din underbara vy och njut av lugnet för sen blir det annat ljud i själlan. Kram på dig och Linus från Ninni Adelbertson

    SvaraRadera
  5. Hej Erica!Varmt TACK för att du delar med dej av ditt liv just här och nu till alla oss.Vilken underbar familj ni blir/är.
    Vet du Kerstin är till för DEJ och dina tankar, du är inte gnällig i hennes öron.Hon vill att Du ska må bra och bebisen...Foglossning är inte kul men oftast blir förlossningen lättare:)Så blev det med mina 2. Du har så mycket kärlek att ge skriv en bok redan nu:) HA DET GOTT!! Caroline

    SvaraRadera
  6. Hej kära lilla Erica o stora Linus oxå ;)
    Var så nyfiken på om ni fått er bebis än o kom på bloggen din!:)
    Förstår att det känns långsamt för dig/er i väntans tider så här när förlossningen ändå närmar sig med stormsteg. Att du har foglossning o ont gör ju inte saken lättare. Jag själv har aldrig drabbats av foglossning i någon av mina 6 graviditeter så det är då inte lätt för mig att ge dig råd. Några råd som en del brukar påstå ska hjälpa att få igång förlossningen är att äta Gorgonzolaost o dricka en skvätt rött vin (det där med alkohol vet jag förstås inte om man verkligen ska ge sig på när man är gravid eller ammar, men det finns olika teorier om det).
    Min Mamma sa alltid till mig o mina systrar: Vad ni än gör åk inte in till BB för tidigt! Det är bara jobbigt att gå där o vanka, bättre att hålla igång hemma! Men du kära Erica med din foglossning ska väl inte `hålla igång´ så mycket kanske!? Annars är det alltid bra med aktiviteter där man rör på sig mycket; dammsuga, damma, tvätta golv, promenera, kratta osv eller varför inte DANSA ;)
    Jag avundas dig Erica... jag älskade allt som hade med graviditeter, förlossningar o att ha bebisar att göra! Hellre förlossning än att ha mens!:)
    Ha det nu så bra o STORT LYCKA TILL!
    Pussar & Kramar
    Kicki i Tumba

    SvaraRadera
  7. Jättestor Grattiskram till Dig och Linus till pojken. Var precis in på babybloggen och såg kort på honom. Jättesöt! Ha det nu så jättebra och njut av den lille.Att det skulle bli en kille förstod jag, du hade en typisk pojkmage, därför blev det jag stickade i pojkfärg. Puss och Kram från Stina.

    SvaraRadera