tisdag 10 maj 2011

Fridfull dag!

Äntligen fick Jamie en hel dag utan att behöva strida med magsmärtorna. Det blev bara lite grann under kvällen, men vi hade allt under kontroll och kunde trösta.
Kära barn vad det var underbart att se honom så befriad och glad.
Vi lekte lite med olika ramsor som jag "lallade" och jag fick ett stort LEENDE :)
Åh, det var ett glädjerus som strömmade igenom min kropp och mitt hjärta hoppade av lycka.
Tårarna, som denna gång var stora, stora glädjetårar rann ner för mina kinder.
Vilken känsla att få se detta och att Jamie mådde fint.
Det var en stor tung sten som lämnade min kropp i alla fall just för denna dag. Men det var värt allt som finns i guld. Inget kan slå detta ögonblick, dessa minuter och timmar som blev en hel dag.
Hoppas bara att det håller i sig så här så även jag kan få andas lite lugn o ro. Då menar jag inte att jag ska behöva vila och ligga i soffan. Utan jag menar lite lugn i min själ.
Min själ har ju varit lite trasig under dessa 2 senaste veckorna när vi fått kämpa. Jag har burit honom och knappt släppt honom för en hundradels sekund, för att Jamie ska få känna att han inte är ensam och behöva vara rädd när det gör ont. När det inte räcker känner man sig så ledsen. Men nu är själen lite läkt från igår och mitt bröst känns lite lättare. Inte längre så tungt av alla tårar.
Det är underbart.
Jag behövde inte ens ställa in min tid hos min Tandläkare Glans. Jag kunde göra i ordning Jamie och bli hämtad av Linus så jag hann med undersökningen. Linus åkte runt på stan med Jamie i bilen när jag var hos Glans.
I bilen sover Jamie som en stock Jag fick guld stjärna i kanten hos tandläkaren och jag hade skött mig bra. Eller rättare sagt skött om mina tänder perfekt. Men tyvärr hade jag bitit av en tand som jag måste laga.
Jag fick jätte ont efter förlossningen och sa på BB till Linus att det gör ont i en tand och min kind svullnade upp. Så förmodligen bet jag av den då. Men det går ju att laga så man måste " palla en frostnatt" som jag brukar uttrycka mig.
Här är två underbara "pumor" i min familj i Eskilstuna.
Linus syster Lovisa och Sofia som är kusin morsa till Jamie!
Bilden är från Julen 2010, jag hade tyvärr ingen ny. Men den är ju superfin!
Det finns ju dom som får jätte svåra skador efter att tänder går sönder i förlossningen så jag ska absolut inte klaga. Linus brors fästmö, Sofia blev förlamad i ena sidan av ansiktet. Det är fortfarande så efter 5 månader. Fast det blir bättre och bättre för varje dag.  Det kan ha berott på en tand har jag för mig att hon berättade för mig. Otäckt hur det kan bli. Hon är jätte fin och det är säkert snart återställt. I påskas när vi träffades blev jag så imponerad av hennes som mor. Sofia är hur cool som helst och hon är så duktig med Casper (som är kusin med Jamie). Jag hoppas att jag en dag kan bli lika cool som hon.

KramKalas :)

4 kommentarer:

  1. Det låter ju bra att Jamie mår bättre i sin mage och att du och Linus får lite frid i era själar också på köpet vännen. Likadant som med Jamie var det för ett tag sedan för min dotters lillkusin Melker men bara han fick magdropparna som vände hans humör också som tur var.
    Låter också bra att tandläkarbesöket gick bra för dig även om du hade bitigt av en tand Erica och måste laga den framöver. Här så hade jag 2 hål i min mun efter barnafödandet men det sägs att man får dåliga tänder då man är gravid med tanke på att man oftast vräker i sig sötsaker. Trevlig tisdag. Erica och din övriga gulliga familj. kram Patricia

    SvaraRadera
  2. Heeej gumman! gud vad skönt att Jamie mår bättre i sin mage o att du o Linus kan vara lugna... va rädda om er <3 o hälsa alla! puss o kram

    SvaraRadera
  3. Gumman, du är redan en både cool och duktig mamma. Lita på det!
    Moster!

    SvaraRadera
  4. Hihi vad gullig du är!! Men som sagt jag håller med föregående "inläggare". Du är redan cool och världens bästa mamma för J, kom ihåg det!!! Hoppas ni har det fint och att vi träffas snart igen är nyfiken på lilla J. Svärisarna har sagt att han har ändrats mycket. Puss och kram hälsa dina pojkar!

    Kram Sofia

    SvaraRadera