måndag 27 juni 2011

Dator krångel!

Jaha, då sitter man här efter några veckor och inte har fått ordning på datorn än. Något data proffs kommer jag aldrig att bli hur mycket jag än vill. Men både dåligt med tid och dåliga dator kunskaper gör att det inte är så lätt att fixa. Men har i alla fall kommit iväg till Elgiganten och köpt mig en extern hård disk så jag kan tanka ner alla filmer och bilder som tagit all plats förmodligen. Kan ju inte lägga in en enda bild i bloggen tyvärr. Har ju massor av bilder på saker och hem stickade koftor och sockar som Jamie har fått av härliga människor. Det är ju så kul att visa det just här i bloggen. Men får väl skriva först och sätta in bilder sen. Fast jag är ju så pysslig av mig och otålig så jag vill att allt ska bli färdigt på en gång.
Men men, jag kan ju inte ha en blogg och inte skriva heller bara för att det inte fungerar att sätta in bilder.
Har ju så mycket roligt att skriva om så jag vet inte var jag ska börja riktigt.

Men börjar i Tierp där Jamie och jag var för några veckor sen. Berättade ju att vi åkte dit trots att vi var förkylda.
Min älskade systerson Alexander tog ju studenten.
För det första var det kors i taket för att jag var ledig och kunde komma hem på kalas eller student som jag inte kunnat på 12 år. Sen jag började i Drifters har man ju liksom fått missa allt sådant med firande och fester. Stora födelsedagar, examens dagar, studenter och massa roligt med släkt och vänner. Men så är det ju i den här branschen. Det är mycket socialt man missar. Men samtidigt skulle jag inte heller vilja byta jobb. Jag storm trivs med mitt Drifters gäng och det går alltid att fira i efterhand den som fyller år eller går ut skolan.
Men som sagt, så prickade jag in Alex student och jag är en mäkta stolt moster som kunde följa både "karneval" tåget, "utspringningen" och även delta i middagen. Jamie skötte sig exemplariskt och han var så fin i sina Lasse Åbergs kläder. Min guldklimp sov och sov trots att det var massor av ljud och människor i språng.

Vi hade köpt hörsel kåpor till turnén i sommar och dom passade bra för denna dag också. Men dom behövdes inte då han verkade må bra, sovandes genom hela student dagen.
Han vaknade bara för att fylla på tanken med mjölk!
Snygg Alexander i studentmössa. Härligt att vara färdig med sin utbildning!

Wiktoria och Alexander
 Min Mamma och Pappa o lilla Jamie i vagnen.


Thomas, Harriet, Per-Åke och Maria

Min syster Anneli är mäkta stolt över sin son!

Mycket prylar runt halsen blir det!

Söta Hanna
Sofia i brillor......
Det var underbart att få träffa alla goa släktingar och de som jag verkligen inte träffat på länge. Thomas , min systers mans släktingar har jag inte träffat på flera år kom vi fram till. Så det var riktigt kul att hela gänget var där.

Sen är det så mysigt att få rå om Anneli´s familj. Min syster och jag ses alldeles för sällan och när man väl träffas så blir jag så himla ledsen sen när det är dax att åka igen!
Men jag börjar bli van. Det är så långt emellan och det känns mer nu naturligtvis när lilla Jamie kom till världen.
Man vill ju vara nära sin familj och kunna få hjälp när det behövs. Men jag vet att dom finns där för mig ändå. Dom skulle släppa allt om det är något och komma hit om det skulle behövas, det vet jag.
Precis som jag skulle göra för dom.
Linus familj bor också alldeles för långt borta. Fast egentligen är det väl Linus och jag som är bovarna i dramat. Det är ju vi som flyttat hit en gång i tiden, fast då på var sitt håll.
Men offrar man ca 4 timmar och lite till efter vägen så kommer man hem och det är egentligen inte så farligt. Fast det är en lång bit för Jamie att åka. Men han gillar hittills att åka bil. magen mår bra då också.
Man får sakna rejält mellan gångerna då vi ses.
Alla vet hur mycket jag älskar min familj och vänner och jag hoppas även min nya familj känner sig älskad!
Är ju så bortskämd nu att jag fått bli en av Linus familjemedlemmar. Ni är precis lika härliga och underbart tokiga som min egna busiga Tierps familj. Ja, där ingår självklart min moster Inger och John och Jesper fast dom bor i Stockholm och alla släktingar runt om i landet. Men det är i Tierp jag har mina rötter. Familjen är det finaste man har i livet och man måste vårda den och varandra ömt.
Trots att jag inte kan komma hem eller hälsa på så ofta så finns ni med mig vart jag än är eller gör.
För ni finns i mitt hjärta för alltid.

Linus kom och mötte upp oss i Tierp med Husbilen. Ja, DEN husbilen. Oj, oj oj vilket vrål åk alltså!
Husbilen som vi ska åka och bo i under hela sommar turnén. Jag kommer att skriva om bilen och hur fin den blivit så fort jag fixat så jag kan publicera inläggen med bilder igen. Men jag tycker den är helt makalöst lyxig och häftig, och det behövdes denna fina bil för att klara turné livet med lilla familjen.

Nypremiären med Drifters och grabbarna var ju så härligt rolig. Trots att näsan rann, jag var hes och nervositeten slog till så kändes det som om jag inte varit borta så länge ändå!
Jag var och är självklart väldigt otränad både röst mässigt och fysiskt i kroppen. Tröttheten märktes kraftigt då jag inte orkade dansa och släppa loss på scenen så mycket. Halsen och magen har jag heller inte tränat. Har ju inte tagit en ton på tre månader så det är ju inte så konstigt. Men jag blev verkligen förvånad över att det gick så bra ändå med både stämband, att minnas texterna och att orka spela saxofon. Allt flöt på fast det var väldigt ovant förstås. Men nu har jag ju hunnit sjunga hela Juni med bandet och det är fruktansvärt roligt att vara tillbaka med killarna och träffa alla underbara människor i publiken. Åh, som jag längtat. Nu är man igång igen :)
Ni får inte missa oss i sommar och håll gärna utkik efter vår bedårande husbuss efter Drifters bussen som nu är vit. Vi åker i karavan och jag ........... längtar efter er! Kom ihåg det.....

1 kommentar:

  1. Hej Erica och Erica's bloggläsare!

    Vi på Nordendäck är jätteglad att vi har fått äran att sponsra Erica med en husbil och på så sätt ge henne möjlighet att åka på turné med Drifters och hela familjen!

    Vi förstår att du har haft lite datakrångel Erica, men för dina fans som vill kolla lite på bilder på husbilen kan vi hänvisa till vår hemsida www.nordendäck.se där vi har gjort en speciell sida bara om Drifters och husbilen.

    Använd följande länk:
    http://www.nordendack.se/172/page/Nordendack_presenterar.html för att komma till sidan och se en bild på vrålåket!

    Vi önskar Erica, hennes familj och Drifters lycka till på vägen!

    Med vänliga hälsningar,

    Jeannette
    www.nordendäck.se

    SvaraRadera