tisdag 28 juni 2011

Jamie får vaccination!

Gud, hjälp mig!
Jamie och jag gör oss precis i ordning för att åka till Bvc och träffa Anna-Clara. Det är idag det ska ske. Jamie ska få sin tre månaders vaccination.
Jag kommer att svimma förmodligen, men måste vara stark för hans bäsa.
Han kommer att bli så där otröstligt ledsen så tårarna rinner och hans lilla röst blir trött och skär i alla toner samtidigt. Stackars barn.
Blir så nervös och rädd.
Rädd för att han ska bli ledsen och få ont nu när knipen blivit bättre.
Jag tycker så synd om alla bebisar som måste ta dessa sprutor. Dessa förfärliga och otäcka sprutor. Men samtidigt vet jag ju att dom bara gör gott och räddar liv. Det är bara så förfärligt att det ska behöva göra så ont.
Därför tar dom ju sprutorna samtidigt i benen så dom slipper sticka flera gånger.
Jag är orolig över att inte klara av det. Jag ska ju hålla honom still och trösta. Men är ju så himla rädd för sprutor själv och nu ska jag se detta på mitt barn. Min guldklimp som ingen får göra illa.
Kan jag trösta honom ordentligt sen. Hoppas han förstår att jag ska göra mitt bästa.
Denna dag skulle verkligen Linus ha varit med. Han som är så cool och lugn i alla sådana lägen. Men hn jobbar ju!
Nu måste jag bli stark för Jamies skull.
Jamie, kom ihåg att jag älskar dig högt.
Din mamma....

3 kommentarer:

  1. Hej! Kul att hitta din blogg, har lagt till dig i min blogglista =) Grattis till er lille pojke, så söt...blir roligt att följa!

    SvaraRadera
  2. hallå Erika!
    Va kul det var att träffa dig igen i Örebro. Jag måste bara få hålla i lilla Jamie någon gång. Det är så härligt med bebisar. Erika du måste tänka på att det endast är knappa 3 mån sen du födde lilla Jamie. Inte undra på att du är trött. Jag tycker att du började alldeles för tidigt att jobba. Du vet att efter en förlossning så går det åt mycket kraft till att amma och ev nattvak.
    Du ska inte vara orolig. Du är en toppenmamma. Du behöver inte vara perfekt. Vila mycket. Strunta i alla måsten. Skit i dammtussarna. Passa på att lägg dig på soffan och vila så fort Jamie sover. Det är viktigt för dig att du lyssnar på din kropp, OJ OJ OJ VA JAG PREDIKAR. Jag vill bara att du ska tro på dig själv. Du är kanon. Bamsekram från Ninni

    PS! Synd att du bor så långt ifrån mig, annars hade jag kunnat gått ut och gått och passat lillen lite åt dig.
    Hälsningar Ninni A

    SvaraRadera
  3. Lisa! Härligt att du följer bloggen. Hoppas vi ses snart.....
    Ninni! Du predikar inte för mig. Du ger mig massor av stöd och ork. Det är härligt med lite pepp i mellan åt.Ja, jag är väl lite tokig som tror att orken ska komma tillbaka direkt. Det är ju en riktig match man går igenom i rätt lång tid. Att inte vara trött efter 9 mån graviditet, förlossning och sen amning och natt vak, då är man nog ett mirakel till människa. Tack hjärtat för omtanken. Klart du får krama Jamie när vi ses.......
    Kramiz

    SvaraRadera