onsdag 8 juni 2011

Mycket på G!

Oj, vad länge sen det var jag skrev några rader här i bloggen. Det har varit så mycket och det händer saker precis hela tiden.
Förra helgen var farmor och farfar till Jamie här på besök. Linus och Peter målade på huset och fixade i ladan.
Jag , Annette och Jamie var iväg på stan och shoppade. Det blev ett Baby Gym till Jamie från farmor och farfar såklart!
Jamie gillar det verkligen , men når inte leksakerna själv än riktigt. Så jag leker med honom och det är en trevlig stund på dagen som vi har tillsammans. Jamie sprattlar och sparkar och jollrar, och jag ser till så leksakerna gungar för då spelar den och låter roliga ljud. Det var verkligen en fin present som vi använder mycket.
Nu när Jamie mår så mycket bättre så pratar han och gör så roliga miner och grimaser. Det är ljuvligt att uppleva.
Det blev riktigt fint här hemma, men är inte klart ännu. Men jobbar man lite pö om pö så blir det färdigt till slut.
Linus har ju spikat staket och en söt liten grind, rensat i ena ladan, vi planterade blommor och sen gjorde han en örta gård. Hur mysigt som helst att hämta färska kryddar när vi (eller Linus rättare sagt) lagar mat.

Vi har även hunnit med att träffa Anna-Clara igen och med ett leende på läpparna kan jag meddela att "lill Persson" har gått upp i vikt igen och är nu 5790g tung. Grattis JP, snart är det 6 kg :)
Det var ju sista veckan hemma nu innan nypremiären med Drifters. Så massor har vi fixat för att det ska bli så bra som möjligt med husbilen på turné.
Vi var iväg och lämnade bussen till Thomas på Vara reklam & Design för stripning.
Kan inte förstå hur bra det kommer att bli. Är så lycklig i "brallan" och sprallig i hela kroppen inför sommaren som kommer att bli ett minne för livet. Tänk att min familj kan följa med mig ut i dansbands Sverige så jag kan jobba. Inser hur himla bortskämd jag är.
Livet är underbart och jag svävar på rosa små moln eller kanske på små ljusblåa moln......

Förra fredagen åkte vi till Stellan (i Drifters) och Lena över en fika som blev flera timmar med lite mat och dryck. Det är kul när det blir så där spontant bara. Inget bestämt utan det bara blev. Mysigt värre alltså. Lördagen var det god middag hos familjen Peterson i Vinninga igen. Trevligt! På söndagen bjöd vi hem familjen Asplund på Pizza buffé. Vi kunde inte laga till någon middag i köket eftersom vi rivit ut spisen och elektrikern inte hunnit varit här och fixat elen. Så då fick det bli familje pizza för dom andra och jag åt kyckling kebab utan dressing så klart. Men det fungerade alldeles utmärkt.

I tisdags (förra veckan) så packade jag stora väskan för att åka hem till Tierp. Jamie och jag blev tyvärr riktigt förkylda men vi skulle ju gå på Alexanders (min systers son) student. Eftersom det var varmt så inväntade vi eftermiddagen och reste då. Men först fick vi veta att husbilen var färdig stripad och klar för att hämtas. Hela familjen åkte till Vara och vilken fin överraskning det blev att se vad fin bussen blivit. Thomas stripade den med barnvagn och prickar och den är så söt så. Tack snälla Vara Reklam & Design för ett mycket bra jobb. Nu kommer NordenDäck att bli glada och nöjda det vet jag!

Jamie skötte sig så fint hela resan på 40 enkla mil och vi stannade bara en gång i 45 min för att amma i Örebro. Annars sov han hela tiden och då gick det ju hur bra som helst att köra.
Det var underbart att komma fram till Kyrkbyn hos mina föräldrar. Jag är hemma så sällan så jag hinner ju sakna ihjäl mig mellan varven. Älskar mina nära och kära så mycket och jag tänker alltid massor på alla hemma vid. Nu fick vi tillfälle att ses några dagar i alla fall. Hann med att fika och visa upp min guldklimp för Mange och Mia till och med. Det var verkligen "kors i taket". Mina fina vänner som jag aldrig hinner med. Sorgligt! Men det bästa är att dom är nöjda med de tillfällen vi får tillsammans. Det känns så skönt för då är man verkligen vänner. Inga krav utan det blir när det blir!
Så har jag ju med mina vänner i Lidköping också. Jag är ju alltid borta så mycket, men vi håller ihop i vått och torrt ändå. Det är sån´t som bevisar äktheten på bästa vänner. Det är sådana vänner som är värdefulla. Jag har tur som har några sådana vänner. Det är ni som är värdefulla och ni betyder så mycket för mig.
Kram

PS. Har fått problem med mitt foto program. Så jag får tyvärr inte in mina bilder till inlägget. Får lägga in dom senare....... Det är ju på husbussen! D.S

2 kommentarer:

  1. är så nyfiken på husbilen lägg upp den snart

    SvaraRadera
  2. Hej Erica!
    Det gör inte så mycket att fotot på husbilen dröjer. Vi har ju redan sett den live, i Bellevueparken i Karlshamn i söndags. Tack för en härlig danskväll! Och Jamie och Linus fick vi också träffa.
    Baby gymmet som du köpt är verkligen en leksak som aktiverar. Vårt barnbarn Algot har ett sådant och han har verkligen lekt med detta. Och snart fyller han 1 år, 29 juni. Vad tiden springer iväg! I veckan fick jag passa honom när mamma besökte jobbet och var på fest med pappan på kvällen. Vilken lycka!
    Hälsningar från Lasse i Asarum. Anita hälsar också.

    SvaraRadera