tisdag 20 september 2011

Det är mycket nu!

Det är mycket på gång både hemma och på arbetet!
Igår snickrade Linus i köket igen. Snart är det färdigt faktiskt. Jag försökte sno ihop ett nytt manus till mitt radio program, men Jamie ville leka och vara nära så det gick inte. Jag hade ju ett program klart så det blev ingen nödsituation! Men för Fredrik på radion vore det ju praktiskt om jag spelade in två manus vid inspelnings tillfällena. Det har bara gått en gång kan jag säga. Men han har små barn själv så jag vet att han förstår mig. Vi har förbaskat roligt i alla fall och jag är så lycklig som fick chansen. Nu är det bara 4 program kvar att sända. Åh, vad jag kommer att sakna det sen när det är slut!
Hade jag haft tid hade jag velat utbilda mig inom radion eller fortsatt där jag slutade när jag gick kurs som Hallåa på Vår TV skola i Stockholm. Jag slutade ju där när jag fick jobbet som sångerska i Drifters 1999.
Jag skulle vilja jobba mer med media parallellt med Drifters. Jag kommer aldrig att sluta i bandet så klart. JO, när jag är gammal och grå och ingen vill ha mig där uppe på scenen längre. Då är det ju tid att kanske bara vara hemma. Vad vet jag? Jag vill inte sia om framtiden heller, för det händer så mycket spännande saker som är roligt att få som överraskningar hela tiden. Men musik kommer det att vara livet ut i alla fall.
Så dagen började med en tur till Sveriges Radio i Skövde och spelade in ett program av Ericas Dansparty med Fredrik. Eftersom Lilleman sov så gott i bilstolen, tog Linus en raggar runda på stan samtidigt som jag jobbade så Jamie fick sova klart.
När vi kom till Lidköping köpte vi en varsin "Fifflers macka" för att njuta av när vi kom hem. Träffade Roberto (Scotts) som satt och åt lunch eller rättare sagt frukost när jag köpte smörgåsarna. Han är alltid så trevlig och rolig.
Väl hemma ville Jamie också ha lite mat så när jag fikat klart fick han "tutte" och blev nöjd! Riktigt nöjd kan jag säga.
Han "pruppade" på ordentligt i blöjan så det nästan small och vips hade mamma hela knät fullt med bajs som rann nedför mina ben. Jag fick knipa ihop låren så det inte skulle hamna i soffan under mig. Men Linus hann snabbt iväg efter en hand duk att torka oss med innan vi kom till sköt bordet.
Han kan han , vår lilla kille!
Ja, det är inte förstå gången...hihihi! Men man blir lika förvånad varje gång.
Märkte att Gizzla hade haft party under tiden vi var i Skövde!!!! Ätit upp en hel Gott & Blandat påse och många av mina älskade kex. Otroligt goda Finger Marie kexen som jag inte kan vara utan! Ja, ja det finns nya att köpa.
Så det hade verkligen inte gått någon nöd på henne att vi var borta i två timmar. Eller så var det därför hon gjorde det. Demonstrerade.
Hon är så väl uppfostrad så man blir riktigt paff när hon gör något sådant. Så det fick bli att säga till att det var fel , och sen var det bar med det.

Linus bytte om till arbetskläder för att åka till Tim (Drifters trummis) och hans sambo Sandra som precis flyttat hit till stan. Han ska hjälpa till att snickra ihop något där i lägenheten. Så jag passar på att skriva några rader här i bloggen nu när Jamie tar en lite powernap som brukar vara på typ en kvart.
Sen måste jag hinna in till stan för att fixa lite inför Tv reklam inspelningen vi ska göra i morgon.
Det ska spelas in reklamfilm inför nya albumet som ska släppas den 26 oktober. Plattan är färdig inspelad och jag är som vanligt nervös. Man vill ju så gärna att den ska bli så himla bra så ni som köper och lyssnar på den ska bli glada och nöjda. Då blir jag glad!
Borde hinna städa lite, eller rätt mycket som vanligt. Men får nog ta det i kväll eller i morgon efter reklaminspelningen. Ni skulle se tvätt korgen som vi får efter varje turné. Den är gigantisk och det bara väller ut kläder som inte får plats och ramlar ner på golvet.

HJÄLP!!!!
 Oj Oj Oj! Hur ska jag hinna?
Tvättar en maskin nu när jag skriver och hoppas jag hinner hänga den innan jag far ner till Lidköping. För då kan jag ju slänga in en till som hinner bli färdig till jag kommer hem igen.

Här sitter Jamie ute och leker och får frisk luft i. Visst är han söt!
Det blåser ordentligt idag. Björk löven har gulnat och endel far av i vinden och svävar en sväng innan det lägger sig på gräsmattan. Det gör mig lite ledsen. Jag som älskar sommaren. Solen , värmen, blommorna och alla dofter. Nu är det långt tills det blir sommar igen.
Jag får väl börja tända lite ljus här hemma. Det är fint och höjer mysfaktorn så man klarar vintern och kylan.
Det är inte riktigt min grej det här med vinter att frysa och halka omkring. Pylsa på sig massa kläder och ändå få blåskatarr för att man blivit kall om stjärten eller fötterna. Frysa om näsan och händer och bli torr i slemhinnorna som gör att du blir hes i halsen. Fram med lång kalsonger, vantar och mössa! In med massor av ved och ladda kakelugnen och gamla köks spisen och elda som aldrig förr. koppla in luft fuktaren i sovrummet så luften inte blir så torr, ja det är mycket med vinter!
Men det är samtidigt väldigt kul och busigt att ha snöbollskrig och åka puka eller skidor. Då är jag med till 100 att vintern är skoj.
Blandade känslor, men erkänner att jag är sommar människa på hög nivå!
Det märks även här inne i stugan att vinter är på väg. För katterna äter upp sig och byter päls. Gizzla tappar också sommar håret och allt detta samlas på golvet så klart. Dammsugaren står liksom alltid framme känns det som.
Naturen sköter sitt och det är bara att hänga med. Det som kommer att bli kul nu med vinter är ju att Jamie får uppleva den. Leka i snön, och få träffa tomten till Jul. Tjo ho vad det ska bli skoj. Det hade jag alldeles glömt bort.
Jag som fullständigt älskar Julen med familjen , god mat , musik, choklad askar, och JULKLAPPAR! Yiippiiiee......
Det får mig att smila lite igen och tänka glatt! Tack JULEN för att du räddar vintern för mig.
Men i samma sekund åker läpparna ihop igen och mina ögon tåras lätt........
Kom just att tänka på alla de människor som inte vill uppleva eller minnas denna högtids stund. Då något jobbigt har hänt eller att man helt enkelt är ensam. Jag sänder er en tanke och vet att det var själviskt av mig och sitta här och längta till allt det fina runt Julen när du eller ni kanske inte mår bra alls.
Hoppas att ni kan förlåta mig.
Om jag ändå kunde hjälpa på något vis. Jag har många tankar och ide´er kring detta ämne, men det har inte blivit verklighet än. Har inte kommit till skott att presentera mina tankar för de rätta personerna än. Men vem vet, det kanske blir i framtiden. Jag får spåna vidare på det här!
Kom ihåg att varje person är värdefull. Alla har rätt att få må bra och bli rättvist behandlad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar