torsdag 6 oktober 2011

Grillmiddag hos Deutgens!

I sen somras när Drifters skulle till Karlshamn stannade vi till hos Thomas och Anna Deutgen på middag. 
Den var en underbar dag då solen värmde och vi var bjudna att relaxa lite hemma hos mysiga nygifta paret Deutgen. Vilket vackert stort hus dom har. Eller rättare sagt ett slott i form av en gammal skola. Ja, dom har verkligen fått det fint och inredningen var så otroligt vacker och fin. Anar lite att Anna har bestämt en heldel då jag känner att hon har talang för det där med prylar, färger, möbler och att blanda gammalt och nytt på rätt sätt. Samtidigt som man bevarar skolans charm och historia. Inte för att jag tror att Thomas inte kan eller har kunskap, för det har han säkert i detta område också. Men det fanns liksom en "Anna själ", romantisk och harmonisk touch liksom.


Jag höll på att svimma av avund när vi fick en rundvandring i huset och vi hamnade inne i deras walking closet. WOW..... och jag tappar fullständigt andan. PRECIS SÅ SOM JAG ALLTID HAR ÖNSKAT ATT HA!
Man kunde dansa där inne, svänga om i de vackra klänningarna som hängde och hade liksom sitt eget liv i rummet. Hattar och andra accessoarer, speglar, symaskin, strykbräda, skor, prov docka , tyger, ja allt fanns där. Inte nog med det! Även Thomas kläder fick plats och hängde snyggt och prydligt. Jag säfer bara det. När vi har kommit så pass långt med rustning och vi så småningom bygger ut huset då blir det garanterat en walking closet här hemma i torpet må ni tro.
Det var som en saga för en tjej att ta steget in och det är väl nästan alla kvinnors dröm att få ha en sådan garderob i sitt hem. Jag har ju så ofantligt mycket klänningar och skor som är både vackra, fula, dyrbara, billiga som jag har hängandes i resegarderober uppe på loftet i "lilladan". Tänk om mössen kommer dit och gottar sig i paljetter och strass och delikatess tyger som duschess och annat smått och gott.
NEJ! det vore värsta mardrömmen.
Så visst måste Erica få en stor garderob........!!!! Å´självklart delar jag med mig den till hela familjen!

Kolla vad Anna passar till att vara mor....... hoppas det blir verklighet snart :)

Fin trio. Thomas, Anna och Jamie.

Thomas är grill mästare.....

Tim och Turbo sitter på ljugarbänken och snor ihop vilda historier......

Jag och Jamie myser i gräset.
 
Jamie och Linus leker en stund.

Stellan och Linus har alltid kul ihop!
Turbo spinner ikapp med katten Sune! Jag tror att missen heter Sune?????


Vi fick kaffe och en trevlig pratstund ute i den vackra trädgården samtidigt som Thomas och Ronny grillade. Anna fixade i köket.
Middagen och desserten var helt enormt god. Bättre än på restaurang alltså...mums filli babba!
Vilka fina vänner vi har.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar