fredag 27 juli 2012

Allsång i Griggebo!

I söndags packade vi bilen och körde hem till Tierp.
Jag medverkade som artist på Allsången i Griggebo utanför Skärplinge i Tierps trakten.
Hemmaplan för mig kan man säga.

Drifters hade varit ute på turné sen i onsdags och vi kom hem på morgonkulan runt 7 tiden.
Jag smög mig in i stugan och lade mig i sängen med lilla familjen, jätte trött och för att få ihop lite sömn.
En timma blev det, sen ringde klockan och dags att stiga upp och göra sig i ordning för att resa 40 mil hem till Tierp.
Vi packade och kom iväg skapligt.
Linus körde hela vägen och vi hann svänga in hemma hos mamma och pappa i Kyrkbyn för att byta om och sminka till mig lite.
Pudra näsan som man brukar säga.

Väl framme i Griggebo bergtäkt blev det rep och soundcheck med bandet och ljudteknikern. Martin Lindberg som är kapellmästare för Allsångsbandet är en barndomskompis till mig, och det är väldigt kul att få spela med detta gäng då jag har en koppling till nästan alla.
Malin som är en underbar pianist och kantor har jag spelat med massor i kyrkorna i Tierp. Hennes storasyster har jag "flöjtat" med under hela skoltiden också.
Maria som körade alla artisterna har jag sjungit och spelat med många gånger i olika sammanhang. Ett tag hade vi faktiskt en "folk duo" som hette Duo Jänta.
Martin som spelar trummor har jag lekt med ute i sommarstugan som barn och sen har vi spelat ihop i storbandet Kyrkbyn Big Band som min far var ledare för.
Jorma, som spelar gitarr har spelat med min pappa i rockbandet Too Much på 60 talet.
Kjell som spelar dragspel är Martins pappa och vi hade ju stuga i Källviken där dom bor.
Basisten spelade jag nog med första gången i fjol och saxofonisten var ny för i år.
Bandet var kanon bra och Johan Jansson som var programledare var så himla bäst. Vi är också spel och skol kompisar. Häftigt!
Mange Wille´n som var ljudtekniker är ju en av mina bästa vänner sen barnsben och vi har också spelat ihop både i blåsorkestrar, storband och i dansbandet Manges där jag började min karriär som dansband sångerska.

Artisterna detta år var inte mindre än Robin från Idol. Men Gud i himmelen en sådan proffsig kille. Att han kan sjunga vet ju alla, men vilken utstrålning, vilken proffsig scen närvaro och hur han fick igång publiken sen då! Oj Oj Oj...... Han är så proffsig rakt igenom. Vilken artist.
Pernilla Wahlgren är alltid ett säkert kort. Så himla duktig sångerska och go mot allt och alla. Sen var det speciellt kul att Ida Long var med. En lokal talang som jag till och med har undervisat i musiken på högstadiet. Hon är på G ordentligt och snacka om att det var kul att träffa henne efter 13 år. Sist men inte minst så uppträdde även Martins band Too Much Monkey Business och dom är faktiskt skit bra.
Ja, publiken som var runt 1700 glada personer fick mycket musik och allsång.
Det var stämning på hög nivå och jag fullständigt älskar att sjunga allsång.
Speciellt hemma i Griggebo.

Jag kände så himla många i publiken och vänner och bekanta kom fram och hälsa. Speciellt överraskad blev jag när Yvonne (Palm) dök upp framför ögonen på mig. Jag tappade hakan som låg rätt länge nere i gruset och gapade.
Men himmel och pannkaka!!!
Yvonne och jag som träffades när vi spelade med i musikalen "I Hetaste Laget" på Cirkus i Stockholm ihop. Hon är en guda gåva rent musikaliskt och en sann vän. En vän som jag saknat i många många år. Vi spelade saxofon i hop i saxkvartetten "Saxette" och även ibland i storbandet "Satin Dolls". Under den tiden var vi faktiskt nästan oskiljaktiga. Vi umgicks nästan jämt och det är en tid som jag tänker mycket på. Vi jobbade även ihop som musiklärare i Upplands Väsby ett tag. Men när jag tog över sång mikrofonen i Drifters slutade jag och flyttade till Lidköping. Sen dess har vi bara setts en gång tror jag.
Vi hade alltid så himla kul, och vi spelade massor tillsammans. Men nu lovade vi varandra att inte tappa kontakten.
Det var även kul att träffa Niklas Jensen på P&T Reklam. Han kunde" banne mig" varje Drifters text och jag blev mäkta stolt. Det är Niklas som fixar vår nya kläd kollektion som vi har i Drifters pryl shop. Jätte snygga plagg som ni måste kolla in.  Han är grym och servicen är på topp.
Jag jobbar ju gärna med Tierps företag och är sponsrad av bl.a Moniqe´s och Norden Däck. Stina på Tierps Färg skämmer bort oss med silver tejp.
Är det någon som har ideér och spons förslag kan man bara kontakta mig via Drifters. Det är alltid så roligt att göra det tillsammans med min hem byggd som jag aldrig släpper!

Jamie var på lite dåligt humör och hade hela tiden sin egen vilja som bara skulle följas. men det gick väldigt bra ändå. Han busade med pappa Linus, morfar Roland, mormor Ellinor och mamma mellan varven.
Han älskar ju barn och efter paus kom många av barnen fram till Jamie och var nyfikna. Han gullade och gav dom stenar och mådde som en prins mitt i centrum. Då blev allt bra igen.
Barn är så himla mysiga med varandra och om några veckor när vi ska skola in Jamie på dagis kommer han få träffa många nya polare.
Det blir toppen för Jamie.

Robin kör järnet på Allsången. Grymt bra artist....


Pernilla sjunger vackert och några från bandet syns oxå!

Ida Long var super duktig!


Sjunger en liten busig låt "En man i Byrån"

(Lånade bilder i från FaceBook och jag tror att fotograf är Håkan Karlsson.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar