torsdag 20 september 2012

Föräldrar möte!

I går kväll hade Myggan avdelningen föräldrar möte.
Jag rusade hemifrån efter middagen och åkte in till Ågårdens Förskola och naturligtvis kom jag en minut för sent.
Jag som skäms så in i norden om jag är sen, men mötet hade precis startat så det var inte hela världen.

Som jag sagt förut så känns det väldigt stort att sitta med och reflektera över hur häftigt det är ändå att Jamie går på dagis. Ja, om man bortser att han har det lite jobbigt menar jag.
Det är liksom så "bigt" att han är så pass stor att han faktiskt går på dagis.
Vi fick information om verksamheten, planeringar, och sen avslutade vi med ett grupp arbete. Det var väldigt kul och intressant.
Den gruppen jag hamnade i var super trevliga mammor. Några kände jag sen inskolningen och några blev nya bekanta. Vi hade massor med tips och bra förslag till själva uppgiften.
Vad fina mammor, med så bra tänk.
Två av tjejerna kommer ju ifrån samma by som jag bor i.
Så framöver kanske våra barn blir kompisar och leker hemma hos varandra. Det är väl ett dröm som jag längtar till. 

Tänk att vi hade sådan tur att Jamie fick plats just här.
Vi är verkligen så otroligt bortskämda med den fina och proffsiga personalen.
Alla tjejerna är underbara människor och bemöter alla oss oroliga föräldrar med så mycket bra tips, och ger oss ett lugn när dom pratar om våra barn.
Dom tar sig tid med mig och alla mina frågor och all min oro för Jamie.

Ja, helt enkelt så är dom det bästa teamet i hela Skaraborg!
Åh, vi är så glada över att vi får vara med i gänget på Myggan.




1 kommentar: