tisdag 18 september 2012

Höstmörkret tar över!

Hösten är här. Det är kallt , mörkt och ruggigt!
Jag som inte alls är någon höst och vinter människa. Men i år ser jag fram mot vintern.
Det ska bli så roligt att få se och upptäcka snön tillsammans med Jamie.
Skotta, bygga snögubbe, och kasta snö bollar lite försiktigt.
Men just nu känns det lite vemodigt att skiljas ifrån ljuset.
Fast i och för sig så har vi inte haft någon märkbar sommar direkt så det kan ju egentligen kvitta det där med att skiljas ifrån ljuset.
Men ni förstår vad jag menar.
Vi får tända mycket ljus inne och vi har faktiskt smyg tänt en brasa i kaminen. Hur mysigt som helst alltså.
Varmt och skönt blir det fort och knastret från veden är som underbar musik för örat.

Tittar ut från fönstret och det flyger och virvlar gula löv mot kalla marken.
Det står inte på förrän vintern knackar på dörren.

Det är tyst i stugan förutom hostljud från Jamie.
Han har hostat rätt länge nu, men det är väl så när man börjar dagis.
han är ledig idag med.
Så jag passar på att dricka mitt kaffe tillsammans med er och datorn den här morgonen också.

Jag hade glömt och tagit fram bröd från frysen så jag äter upp Jamies riskakor som frukost istället.
Ni kan vara lugna!
Jag skulle aldrig äta slut, utan självklart lämna så Lill Prinsen har.
Men gott var det.

Så gott folk. Nu blir det till att kila iväg mot skolan så hörs vi!

1 kommentar:

  1. Visst är det lite vemodigt att skiljas från ljuset. Fast det är mysigt att få mysa in sig inomhus med eller ta på sig stickade tröjor och ut och promenera bland alla löv. Här är träden fortfarande rätt gröna men några har ramlat ned ihop med vackra färger.
    Tänkte på det du skrev om förskolan. Förstår om det är jobbigt fast jag bara har varit fröken och tagit emot barn. Det blir bättre och bättre med tiden jag lovar och ibland är det nog värst för föräldrarna den första perioden. Jag har tagit emot samtal från föräldrar ibland som undrar hur det gått en bit in på dagen och det är oftast man säger att det har gått bra, vilket det har.
    Nu har jag ju varit på skolan ett tag men ibland är det samma sak där. Vi brukar säga att vi solar barnen lite då. Har en etta nu och en dag var det ett barn som var lite orolig för sin mamma, så hon passade på att ta lite extra kramar från mig under lektionstid under hela dagen. Hon solade mig och jag solade henne. Ha en härlig onsdag. Kramisar från Kalmar

    SvaraRadera