söndag 2 september 2012

Längtar efter er!


Jamie älskar persika......
Sitter i bussen och längtar efter min familj. 
Det gör jag alltid så klart, men nu är det verkligen en stor saknad av mina killar där hemma.
Tänker så mycket på hur det ska gå på onsdag igen att lämna Jamie på dagiset. Försöker ändå att låta bli eftersom jag lovade mig själv att ta en dag i taget.
Men nu sitter jag här med gråten i halsen och undrar hur dom har det.
Linus har skickat lite bilder och filmer på Lilleman och då känns allt lättare. 

Hittade en jätte fin dikt av Siv Andersson om längtan, precis så som jag känner.


LÄNGTAR EFTER DIG

I hjärtat finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

Jag hör din varma röst
som inspelad musik.
Jag lyssnar om igen
för den är helt unik.

I mörker och i ljus
ditt ansikte jag ser.

Ur minnet tar jag fram
de bilder där du ler.

Men bland allt du är för mig
finns något svårt att bära
- min längtan efter dig
när jag inte har dig nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar