måndag 31 december 2012

Underbara Jul!

Vi har haft en underbar JUL må jag säga.
Massor av god mat (tyvärr......!!! ), härlig gemenskap och skön semester.
Det blev som vanligt mycket med bilresa , men det är det tamejsjutton värt och mer därtill.

Jamie och Casper (kusinen) var i sitt esse när dom fick träffa tomten hos farmor och farfar.
Det var en syn att minnas när tomten delade ut paket till dom små liven och ögonen var stora som golfbollar och benen spratt. Jamie skrattade gott och blev glad åt alla sina klappar.
När det var dags för Tomten att gå till nästa hus så fick barnen sitta i knät hos Tomten först och kramas och säga Hej Då!
Det blev blixtar som lyste upp hela hallen värre än papparazzi från allas kameror. Men det gillade Tomten och barnen.
Det var bara så synd att Farfar missade detta ögonblick då han precis gått och köpt tidningen.
Men vi visade alla våra bilder när han kom hem igen.

Vi packade ihop allt och drog vidare till Tierp i snöyran på Julaftonskvällen.
Jamie sov nästan hela vägen.
Sen blev det spralligt när vi kom hem till mormor och morfar förstås.

Juldagen firade vi Jul med min släkt och det var fantastiskt kul att få träffa dom. Det är ju inte ofta direkt.
Vi ses kanske en gång i halvåret. Alldeles för dåligt.
Man hinner längta ihjäl sig emellan liksom. Men vi Skypar och det är ju skit bra rent ut sagt.
Alltså vi ringer video samtal via datorerna. Då ser vi varandra live, och det tycker Jamie är rysligt kul.
Det blev massor av klappar igen och Jamie var riktigt på hugget.

Under dagen hade han febertoppar och mådde allmänt dåligt och jag misstänker att det är tänder på G.
Han har dreglat så mycket under juldagarna att han skulle kunna fylla ett badkar nästan!
Lilla handen har kliat och rivit runt i munnen eftersom det kliat, så det var inte så konstigt att han fick feber.
Han var jätte nere, men syrran och hennes mellersta barn Sofia åkte ner på köpingen och köpte alvedon som jag förstås åkt ifrån hemma.
Det var tur han fick det, för han blev pigg tills det var tajming för klapputdelningen och han var så glad hela tiden.
En nöjd Jamie somnade gott sen.

Linus åkte hem till Torpet själv för han skulle jobba. Så jag och Lilleman stannade i Tierp hemma hos mamma och pappa för att få rå om dom ett tag.
Min älskade moster Inger och kusin vitamin Jesper kom över på middag så vi fick en stund med dom med. Det var trevligt.

Vi passade på att hälsa på min mormor som bor på Wesslandia i Karlholm. Ibland visste hon vem jag var och ibland föll hon in i sina fantasier.
Det var blandade känslor precis att följa med i hennes värld ena sekunden och i nästa komma tillbaka till världen liksom.
Det är så sorgligt att man ska kunna bli Senil. Stackars folk som får hjärn spöken på det där viset. Men det är inte mycket att göra åt.
Vi fick en stund tillsammans med gott fika som avdelningen bjöd på, och det var mycket värt när vi åkte därifrån så fick hon en puss och vink av Jamie.
Han var inte alls på humör under stunden vi var där och klamrade sig fast som en liten apunge i min famn.
Därför blev det liksom så himla rätt avslut på besöket.

Min syster hann jag bara träffa under juldagen när vi firade, sen blev det inget mer.
Hon datade och då brukar ju tiden flyga iväg som sagt.
Mamma och pappa körde hem oss till Lidköping och passar på att stanna några dagar.
Det är bra eftersom jag spelar ikväll Nyårs Afton och då får ju Linus och Lilleman sällskap av dom här hemma.

Det är faktiskt alltid härligt att fara iväg till sina nära och kära och fantastiskt mysigt att träffa alla. Men det är underbart att komma hem till sitt eget och sina egna rutiner efter att ha varit borta ett tag.
Nu ska jag ladda inför aftonen då jag beger mig till Örebro med mina spelkompisar i Drifters och möter publiken som vill fira in nya året med dans.

Uppdaterar med bilder senare, för vimsiga jag tog med mig fel minneskort!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar