lördag 27 april 2013

Jamie 2 år!

Vart tar tiden vägen?
Kan ni tänka er att Jamie hunnit fylla 2 år.
Två hela år!!!!!!!
Ja, det är sant på riktigt... :)
Jag blir lite "snurrig i kolan" när jag tänker tillbaka och märker vad tiden bara susade förbi.
Min Jamie är inte längre någon Bebis utan en liten kille.
Häftigt!
Så nu känns det som om det är på tiden att jag byter namn på bloggen.
Den kan ju inte heta Baby Liv längre?????
Det får väl bli Ericas Mamma Liv kanske. Jag får se till att ändra titeln i alla fall.

Jamie fick besök av mormor, morfar, Hanna, Alexander,  farmor, och farfar de dagar kring födelsedagen.
Han fyller år den 5 april och det känns som det var igår han föddes nästan.
Allt går så fort och det händer lite nytt varje vecka med själv utvecklingen tycker jag.
Han babblar på så det står härliga till. Endel förstår vi och det mesta av hans prat förstår vi inget av.
Men vi pratar på som inget ändå.
Ibland blir han arg när han vill något och jag inte förstår. Men det reder sig alltid till slut.

Jamie fick massor av födelsedags paket förstås. En ny stol till matbordet, en riktig fast högre. För i barnstolen vill han absolut inte sitta längre. Jo, det går ibland om vi sitter ute!
Han fick en spis och massor av mat och tillbehör som han kan använda när han leker med den. Morötter , bröd , korv och stekt ägg i tyg liksom. Det gick hem må ni tro.
Ja, han fick så mycket så jag kan inte räkna upp allt här, men kläder , kylskåps magneter, grill, låtsas akvarium med fin lampa Pippi dockor, Lilla gubben, väska , Emil resväska och massor av annat.

Han var mäkta glad i alla fall och Linus hade fixat tårta med ljus. Gott Gott....
Hanna var på strålande humör :)

Alexander följde med till Torpet för att gratta sin kusin...

Pippi i Nicke nyfiken gillas här hemma...



1 kommentar: