torsdag 12 september 2013

Husbils semester!

Som sagt hade vi semester två och en halv vecka i augusti. Det var då vi hann med att besöka både Kolmården , Astrid Lindgrens värld och följa med mamma och pappa alltså mormor och morfar ut till kusten med husbilen.
Jamie är ju så förtjust i husbilen och älskar att åka i den med mommo och moffa!

Först kom dom hit till torpet och sen packade vi in oss med alla prylar som skulle med i bilen, och sen åkte vi mot Grebbestad.
Vi hittade en camping som låg 2 mil utanför som var lugn och jätte lyxigt fin.
Där stannade vi i två hela dagar och det var så underbart mysigt och skönt.
Dels att bara vara så slapp och gå omkring i myspys overall och bara "chilla". Njuta av ledigheten och ta det som det kommer.
Men det finaste var att få göra det tillsammans med älskade mor och far. Att få den här tiden att bara vara i lugn och ro tillsammans med dom.
Jag var så sliten och trött då och har varit det ett tag, men dom tar ju mig som jag är. Dom vet att jag kanske inte pratar så mycket när jag är trött. Dom vet att jag är långsam i allt när jag är sliten. Men vad gjorde det?

Jag älskar dom så mycket och dom känner mig så väl, så det blir ingen konstig situation även om jag behöver bara njuta av deras sällskap bredvid mig och insupa ren , ny och behövlig luft för att hitta lite energi.
Å´den energin behöver jag till Jamie.
Han får allt jag har hela tiden, varje dag.
Ja, inte då jag är på turné förstås.
Men annars ger jag honom allt jag har.
Det kändes kan jag säga efter semestern att jag gjort det. För jag var nästan tröttare efter semestern än innan. Men som ni vet så har det varit mycket aktiviteter och då tar man väl lite slut, med all rätt kanske.

Vi åt gott, badade massor, promenerade, men framför allt bara njöt av tillvaron.

Så himla festligt att hela familjen och Gizzla fick plats i husbilen och att allt gick så lätt.
Jamie hade bara lite svårt att somna på kvällen då han helst inte ville fast han var så trött.
Han kunde ju missa något kul och spännande med mormor och morfar.

På vägen hem åkte vi runt Resö för att titta och minnas våra sommar semestrar där när jag var liten.
Vi hade släkt där och vi kollade in huset som idag tillhör någon annan. Det var så otroligt fint och många minnen som tex när vi fiskade krabbor med snöre och klädnypa med mussla på, vid bryggan precis intill huset.
Det var bara vägens bredd emellan hus och hav. Hur häftigt som helst.
Sen när syrran brände sig på en röd manet, och när moster Inger fick åka in till akuten efter getingsticket i tungan.
Pappa bodde där som liten på somrarna.
Vi åkte dit för att hälsa på över någon vecka när vi hade sommarlov.
Men nu är det sålt och det var många herrans år sedan jag var där , så det var väldigt kul att bara åka förbi och titta.
Jamie kollar på dvd och är nöjd...
Pappa och Linus kör och håller ställningarna i fram...


Gizzla gillar att sitta i fram...

Mormor och Jamie har hemlisar ihop......
Mamma och Jamie busar för fullt i lekparken...
Min badring säger Jamie..



Tjo ho vad fort jag kan gunga....

Morfar och Jamie har jätte skoj i vattnet..

Jamie "bakar" bulla i sanden...

Blä, jag fick äckligt på mig mamma...

Alla killar hjälper till med att sätta upp väggen....

Kolla vad bra vi är!

Promenad till bryggan och kollar båtar.

Vi plockar lite snäckor.....



Jamie älskar att bada och helst hela dagen...

Nu slänger jag mig i mamma...

Mormor och morfar tittar gärna på när Jamie leker i vattnet trots att det regnar...

Morfar och Jamie myser under paraplyet...

Titt ut.....var är morfar?

Här är morfar....och mormor. 

Mamma jag simmar...

Gott med fika efter en heldag i vattnet....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar