onsdag 18 december 2013

Jamie ville dricka Coca Cola!

Öl eller Cola?
Ja, inget är ju bra för ett barn, men självklart har Jamie ibland fått Coca Cola. Men vi försöker hålla det här med läsk till speciella tillfällen eller när vi firar.
Öl har han inte fått i sig även om det ser ut så på filmen.
Det blev en sådan rolig grej att han trodde det var läsk eftersom det var en flaska.
Det var fel av oss som lämnade den utan tillsyn i några sekunder, så självklart ser ju Jamie flaskan och tar den.
Jag lovar att det inte är så ofta här hemma.
Detta var enda gången fram till nu och sen kan jag ju inte sia om framtiden , men vi lärde oss en läxa även fast det sluttade rätt roligt.

Det är ju kul att man kan skratta åt det tycker jag, eftersom det inte hände något tokigt.
Vi hade varit på semester i Kolmården och på Astrid Lindgrens Värld. Då drack ju pappa Linus öl och jag och Jamie drack Cola eftersom vi alla var lediga på sommar semester och vi skulle njuta och ha det festligt.

När vi kom hem och myste lite på altanen och bara njöt och så tog Linus en öl.
Vi gick in i huset för att hämta tvätten och gick ut direkt för att hänga den. På den korta stunden hittade Jamie flaskan och skulle precis smaka när jag kom ut.
Men han hann inte.
Han trodde det var Cola stackarn.
Mamma som är tokig plockade genast upp telefonen för att föreviga detta.

Hoppas ni inte blir ledsen på mig att jag varit ouppmärksam, men jag lovar på heders ord att han inte hann dricka eller varken göra skada eller illa sig.
Det blev bara skoj av det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar