onsdag 4 juni 2014

Jamie ville sjunga en ramsa!

Jamie vill gärna inte att jag varken sjunger eller spelar längre hemma. 
Det har varit så i säkert ett och ett halvt år om jag tänker efter.
Bums så försvann trummorna från rummet och han spelar aldrig piano längre.
Jätte trist alltså! Vi som älskar musik och sång här hemma.
Så fort jag tar en ton eller vill spela på min underbart fina vita flygel så kommer han springandes och skriker NEJ mamma NEJ! Stopp , sluta! Inte sjunga mamma!

Han håller för min mun och spelar jag på flygeln stänger han locket så jag ska sluta.
Men vi har kommit på att det är för han förknippar ju musiken med att mamma åker ifrån familjen och jobbar i flera dagar.
Så han blir jätte ledsen och så får vi inte sjunga mer.

Det är självklart väldigt synd eftersom både Linus och jag älskar musik och att sjunga.

Därför blev jag så paff igår kväll när vi var ensamma en stund Jamie och jag.
Då skulle han sjunga krokodilen.
Det som var problemet är att jag inte kunde just den barnvisan. Så då sa vi att Jamie får lära mamma den.
Ok sa Jamie!
Det blev mer som en ramsa, men det var så otroligt fint och mysigt att få vara med om det eftersom det känns som om det är mitt fel att han inte vill vi ska sjunga.
Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att han vill att vi sjunger lite mer tillsammans här hemma.
Jag ska plugga krokodilen och berätta för Jamie när jag kan den.
Ska fråga skolfröknarna vad det är för sång.


Men här ser ni resultatet för denna gång och även fast det blev en ramsa av det hela är MAMMA så otroligt stolt.


2 kommentarer:

  1. http://youtu.be/jKiP_id_8jo

    Den heter Krokodil i bilen =)

    SvaraRadera
  2. Texten är följande: Nyss så träffa jag en krokodil som körde runt i en bil. Han var så tjock och fet och blåste i trumpet, men bilen var för trång och svansen var för lång så den fick ligga på ett litet flak därbak.
    Ha en fin midsommar.

    SvaraRadera