lördag 27 december 2014

Juldagen i Kyrkbyn!

Jag tog och gjorde mig snabbt i ordning för att åka över till skojiga farbror Ulf i Fäcklinge. 
Har inte träffat Ulf och fru Helen på flera år tror jag. 
Så det kändes väldigt spännande att ta med sig en Julblomma och fara till honom. 
Från Kyrkbyn till Fäcklinge är det bara 3 km, men vi ses aldrig ändå. 
Lite konstigt och sorgligt. 
Men nu tog jag tjuren vid hornen och det var så himla härligt att få en bamse kram precis som förr när jag var liten. 
Ulf lyft upp mig rätt i luften och jag slängde runt mina ben om hans midja. Haha :) Att han orkade det nu när man är vuxen och gammal?
Han är så jäkla stark!

Vi fikade och pratade massor om ditt och datt och jag kände att det var minsann tur jag åkte dit. 
Nu ska jag ta mig tid varje gång jag är hem att måna om mina släktingar. 
Livet är för kort för att glömma bort varandra. 
Farbror Ulf är skit trevlig så det går ju ingen nöd på en , om man säger så. 
Det är bara att ta sig tid. 

Synd att jag missade mina vackra kusiner Alexandra, Madde och Diddi! Men det får bli nästa gång. 


Helene, Jag och farbror Ulf!
Jag följer Helene på hennes instagram där hon lägger ut så otroligt vackra blom bilder från
trädgården, hemmet och de söta hundarna. 
Jag trodde hon knäppte så fina bilder med riktiga kameran, men det var med mobilen. 
Riktigt bra gjort. 

Jag hade tänkt att överraska min fina barndoms vän Jessica 
som bor i samma by som Ulf, men fick meddelande om att Moster Inger hade anlänt till Kyrkbyn. Så jag åkte direkt hem. 

Inger med kusinerna John och Jesper och underbara Johanna kom för att fira lite Jul med oss. 
Från Stockholmsgänget var det bara Angelica, Jespers flickvän som saknades. 

Anneli med sambo Andreas och Sofia , Hanna och Alex var ju också med. 
Det var så mysigt att samlas igen , men självklart var saknaden av mamma enorm. 

Men vi gjorde ett bra teamwork och fick i hop en fin middag igen. 
Först var det sill bord till förrätt och sen må ni tro hade pappa och Linus fixat långkok på ett recept någon dag innan. En gryta som Boeuf Bourguignon. Säg det om ni kan!
Det var himmelskt gott med pressad potatis till. 

Sen blev det favorit i repris i musikrummet. Pappa jammade loss och John och Johanna plöjde låt efter låt med inlevelse och fantastisk sång och dans. 

Alla var glada och vi hade mysigt. 
Godis och kaffe och skrapning av trissar blev det så klart. 








Alla gick iväg till Mamma för att tända ljus och små pratat lite med henne. 
Det var riktigt kallat så vi blev genomfrusna. 
SysterYster var busig och slängde mig i drivan. 
Vi skrattade och det var skönt att allt gick så bra , trots att saknaden av mamma var så påtaglig. 

Det blev dags att åka för alla och vi vinkade av dem med tårar i ögonen. Det dröjer tills vi ses igen. 

Sängen var varm och skön, men jag kan ändå inte sova. 
Nu har jag varit utan sömn alldeles för länge och det börjar kännas. Men jag får väl snart slappna av hoppas jag. 

Det blev en fin Jul hemma i Tierp 
och igår packade vi in oss åter i bilen. Hela familjen och älskade pappa också som följde oss hem till Torpet!
Tack finaste älskade pappa, syster med familj, moster Inger, alla kusiner, syskonbarn, Fredrik, Ulf , Helen för att ni gjorde Julen så fin trots att jag saknar mamma. 
Tack älskade Linus och Jamie för att ni ger mig styrka och kraft och ni är ljuset i mitt liv. 
Kärlek till alla! 


Från bilrutan på väg till Lidköping!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar