torsdag 18 december 2014

Underbara LUCIA!

Jag har ju äran att få coacha Stads Lucian i Lidköping och det är ett uppdrag jag inte tackar nej till.
Det är en fantastisk upplevelse samtidigt som det är mycket jobb så klart.
Om jag inte räknat fel så är detta mitt 9de år i rad.

Först är det audition där jag och en till sitter i musik provet!
Sen är det en stor jury med personer från kommunen, tidningen NLT, Tillväxt Lidköping, Lions och Scouterna som tillsammans har en liten intervju med de sökande.
Där får de berätta om vilka de är som personer , intressen och vad lucia betyder för dom osv.

Vi tar ut 7 st tjejer som blir en ensemble av äkta änglar.
Varje år lär jag dem arrangemangen på lucia programmet, alltså alla låtarna. Coachar dem med teknik och röstvård så det ska klara av den veckolånga turnén med ca 70 jobb.
Det är en tuff period för tjejerna , men samtidigt får dom ett minne för livet.

Jag får följa med dem på denna vackra musikaliska resan under en hektisk period med många repetitioner.
När kröningen är över och konserten i den vackra st. Nicolaikyrkan är gjord låter jag dem flyga ut ur boet, den trygga hamnen och sen klarar dom sig själva.
Lions killarna kör runt dem till alla Lusse uppdrag då dom sprider ljus, glädje och underbar sång runt om Lidköpings kommun.

Tänk vad glädje de äldre får på ålderdomshemmen, alla sjuka på sjukhuset, och självklart alla som får chansen att se och höra dessa änglar.

Änglar betyder så mycket för mig och att jag även får jobba så nära dem är fantastiskt.
Alla grupper jag haft under åren som varit har också varit makalösa.
Ni är en stor skatt för hela kommunen och mer därtill.
Glöm inte att ni är UNIKA! VÄRDEFULLA och självklart ÄNGLAR!
Jag saknar er alla och kommer aldrig att glömma alla fina LUCIA stunder.

Sluta aldrig att sjunga och sluta heller aldrig att sprida glädje.
Ni har alla blivit utvalda och handplockade av en anledning.
Ni är fantastiska personer med var sitt stort HJÄRTA fylld av kärlek att ge till de som behöver den mest och även med vackra GULDSTRUPAR som ni bjuder på med underbar sång.
Ni lyser upp i mörkret och ni alla har gjort det med BRAVUR!

Tack för att jag får vara en del utav detta.
Lidköpings Lucia 2014
Sandra, Stina, Amanda, Molly, Alva, Julia och Rebecka
Vänner är änglar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar